Alla inlägg under april 2011

Av Lykke-Lee Flower - 30 april 2011 12:21

Flaggan vajar i vinden, solen skiner och det är valborgsmässoafton. Lillplutten fixar och donar på sitt rum och dottern pluggar i vanlig ordning. Kläderna ifrån H&M satt inte bra, så mina åker tyvärr tillbaka. Sonens kläder var däremot perfekta, så det var roligt. Kuddfodralen och handdukarna var också perfekta. Jag hittar aldrig något nytt att ha på mig. Det finns hur mycket bra som helst till barnen,men aldrig något som jag passar i.... Allt ser så fint ut på nätet, men när det kommer hem känns det allt annat än bra.

Av Lykke-Lee Flower - 29 april 2011 11:57

Nu är ordningen återställd, för nu har barnen kommit hem. Härligt! Men dottern har redan hunnit iväg på stan med en kompis. Jag längtar hur mycket som helst efter att kunna gå på stan igen. Skulle vilja kolla in lite schyssta kläder och något nytt läppglans mm. För att inte tala om att fixa nya linser och glasögon...Shit vad jag vill att det ska bli verklighet NU!!! Idag ska jag prova kläderna som kommit ifrån H&M och hoppas att något passar. Längtar efter något nytt att sätta på mig! Solen skiner in genom fönstret och det känns behagligt! Det gick tyvärr inte så bra för mina favoritåkare på konståknings VM igår... Tråkigt, för det gör att de inte får uppträda på uppvisningen... Men livet går vidare som sagt.

Av Lykke-Lee Flower - 28 april 2011 14:07

Strålande sol som gassar och tussilago på på gräset utanför. I morgon kommer barnen hem igen och det ska bli så underbart! Idag går herrarnas fria program av stapeln på konståknings WM, en höjdpunkt med andra ord! Kan inte upphöra att fascineras av hur de kan åka som de gör. Snacka om att vara i toppform! Det måste vara helt underbart att vara i så god form! Jag längtar tills jag är i bättre form igen och orkar ut och promenera. Längtar så vansinnigt efter att kunna röra på mig igen. Har alltid älskat att promenera, simma och cykla så det är så jäkla hårt när det inte går... Längtar tills allt är bättre igen!

Av Lykke-Lee Flower - 27 april 2011 12:05

I natt drömde jag om Rain igen. Jag drömde att han ringde och det var så himla verkligt. Kunde till och med se hans namn på displyen... Brukar ofta drömma att han hör av sig, så och denna gång...Shit vad jag saknar honom nu. Vill så gärna träffa honom igen! Världens vackraste, i mina ögon. Han är så lugn och trygg och jag mår så himla bra när jag är med honom. Att stilla ligga med huvudet på hans bröst och lyssna till hans andetag, är det allra bästa. Det finns ingen mer som han. Jag älskar honom så mycket och har så alltid gjort. När jag försöker sätta fingret på vad det är hos honom som fascinerar mig så väldigt, så är det just att han är han. Han liknar ingen annan jag någonsin mött. Å vad jag önskar att han ska höra av sig. Tänk om han kunde ringa... Då skulle jag bli så himla lycklig!

Av Lykke-Lee Flower - 27 april 2011 11:52

Nu har blåsten checkat in igen, efter att det har varit vindstilla i flera dagar. Kidsen är på resande fot och jag är all by myself. Fick nyss ett sms och då blev saknaden värre igen... Barnen har det jättebra och det gör mig glad! I natt var jag vaken några timmar, men sov mer än föregående natt iaf, så idag orkar hjärnan tänka igen :). Ska som vanligt bara ta det lugnt och softa. Har börjat läsa boken, en dag, och ska fortsätta med det. Är så himla hungrig nu, så nu blir det lunch!

Av Lykke-Lee Flower - 26 april 2011 13:41

Shit vad jag är trött idag! Kunde omöjligt somna i natt och och låg och vred och vände på mig hela natten, tills väckarklockan dånade igång...Suck. Hatar såna här helt meningslösa nätter. Undrar just vart John Blund höll hus när jag behövde honom som bäst? Innan jag blev utbränd så sov jag alltid helt perfekt, men nu är det lite si och så med den saken. Nu har barnen precis åkt iväg med sin pappa på lite semester och jag saknar dem redan!!! Ska försöka se det från den ljusa sidan och inte deppa ihop. Tänker passa på att ladda batterierna lite extra genom meditation och avkoppling. Ikväll ska jag tända ljus och bara softa, det ska bli skönt!

Av Lykke-Lee Flower - 24 april 2011 11:44

Sol från klarblå himmel även denna påskdag. Dottern pluggar och sonen leker på sitt rum. Har precis kollat av min fb och konstaterar att de flesta verkar ha det underbart. Kort ifrån fjällsemestrar trängs med andra semesterbilder. På min sida kan det kännas som det bara är jag, som inte mår bra och som inte gör massor av roliga saker. Eller så kanske folk bara skriver om när livet är som bäst, vad vet jag? Försöker att inte hänga så mycket på fb, för när jag själv har det så jävla jobbigt, så blir jag bara ledsen av att läsa om hur fantastiskt "alla andra" har det. Känner att jag mår bättre när jag inte är in där så ofta. Känner mig så kluvern till fb, för å ena sidan är det så roligt att ha fått kontakt med gamla kompisar igen och få en inblick i hur de har det och å andra sidan så skrivs det nästan bara om fantastiska semestrar, hur underbara folks respektive är, nya prylar, coola fester och hur mycket folk tränar. Så det gäller nog att ha lite perspektiv till allt detta och framför allt att inte jämföra sig med andra.

Av Lykke-Lee Flower - 23 april 2011 11:01

Fortsatt kanonväder och flaggan är helt stilla på flaggstången. Idag kommer en kompis förbi och ska hjälpa mig att fixa till balkongen. Det blir perfekt att kunna sitta där och titta på vattnet och njuta! Jordan ska hjälpa mig att köra saker till tippen, så att det blir lite mera plats, skönt! Frustrerande att inte själv kunna fixa något praktiskt just nu, speciellt som det bara kliar i fingrarna av att få saker gjorda. Men antar att jag får ge mig til tåls, problemet är bara att tålamodet försvinner mer och mer ju längre tiden går. Vill bara hugga i och fixa och dona, istället får jag ligga på soffan och kolla på. INTE KUL!!!

Presentation


Kurt Cobain, the best rocker ever!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Lycke-Lee flowers gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards